Ar
En
Ru
ورود

کابل های صادراتی شهید قندی در یک قدمی آمریکا

10:27 1403/05/03

در اوج تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، پای کابل های شرکت کارخانجات شهید قندی یزد به کشوری در همسایگی ایالات متحده باز شد. با راهی شدن پارتی دوم کابلهای سفارشی شرکت مخابرات ونزوئلا به سوی این کشور، سفر کانتینرهای کابل و فیبر به 2200 کیلومتر دورتر از ایران، در همسایگی آمریکا آغاز شد. به همین بهانه خبرنگار شرکت شهید قندی مصاحبه ای با معاون بازرگانی شرکت بشرح ذیل ترتیب داده است.

مهندس محمد علی مساواتی با تشریح ساز و کار مراوده تجاری شرکت کارخانجات شهید قندی یزد با کشور ونزوئلا گفت: هدف اصلی حضور صنعت مخابرات ایران در ونزوئلاست که با توجه به تبلیغات گسترده ای که در زمینه توانایی های ایران در تولید محصولات مخابراتی انجام شده، قرار است در مرحله نخست ایران به واسطه ی شرکتهای مطرح در صدر آنها شرکت شهید قندی توانمندی های خود را نشان دهد. معاون بازرگانی شرکت شهید قندی ادامه داد: در فاز نخست به عنوان سیستم های پرسرعت مخابراتی ساخت ایران در شبکه راه دور توسط شرکت سینا و کابل های نوری که جزء جدایی ناپذیر شبکه مخابرات است، از شرکت شهید قندی استفاده شود. بنابراین نخستین گام، استفاده از محصولات ایرانی در حوزه مخابرات در ونزوئلاست که با ارسال دو پارتی کابل نوری به این کشور، قدم اول برداشته شده است.

مهندس مساواتی در پاسخ به این سوال که ارزش سفارش اخیر که می توان از آن به عنوان فتح باب برای مراودات تجاری با ونزوئلاست نام برد چقدر است گفت: ارزش ریالی این محموله حدود 440 میلیارد ریال است که البته هدف اصلی ما استفاده ونزوئلا از کابل های ایرانی است. وی تاکید کرد: با توجه به اطمینان خاطر از تولیدات و سابقه ی کاری و کیفیت زبانزد کابل های شهید قندی، مطمئن هستیم بازخورد مثبتی از این سفارش دریافت خواهیم کرد و در پی آن توسعه تجارت با ابعاد بزرگ با این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون بازرگانی شرکت شهید قندی با اشاره به اینکه ارتباطات ما با توجه به شرایط سیاسی مساعد بوده اما این نخستین بار است که ایران در حوزه مخابراتی در کشور ونزوئلا فعالیت دارد گفت: با توجه به شرایط می توانیم با این کشور به عنوان یک شریک پایدار در آینده همکاری های تجاری بیشتری داشته باشیم. وی افزود: کابل های ارسالی در واقع اثبات توانمندی های ایران و مشخصا شرکت شهید قندی در ونزولاست و با توجه به گسترش بسیار بالای اینترنت در ونزوئلا و هزینه سرانه ای که مردم این کشور برای اینترنت پرداخت می کنند، انتظار داریم حجم سفارشات این کشور به شرکت شهید قندی یزد افزایش قابل توجهی یابد. وی گفت: سرمایه گذاری در زمینه مخابرات در ونزوئلا توجیه دارد و در واقع در قدم بعدی، علاوه بر تامین نیاز این کشور در زمینه انواع کابل، مجریان شبکه ها نیز حضور فعال پیدا خواهند کرد.

مهندس مساواتی تصریح کرد: شرکت شهید قندی یزد از 35 سال پیش تولید کابل های نوری را آغاز کرده و از نظر فنی و کیفیت تولیدات فاصله قابل توجهی با رقبای ایرانی و خارجی دارد بنابراین شرکت ما از نظر کیفیت تولیدات شناخته شده است و در کنار این ویژگی خوش قولی در انجام کار، همواره ما را متمایز کرده است.

در سال های اخیر با توجه به توسعه ی تکنولوژی در صنعت برق و مخابرات کابل های مسی در کشور های در حال توسعه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد معاون بازرگانی شرکت شهید قندی یزد در پاسخ به این سوال که با توجه به زیرساخت های قدیمی کشور ونزوئلا آیا این امکان وجود دارد در آینده سفارش در زمینه ی کابل های مسی از این کشور داشته باشیم، گفت: با توجه به اینکه کشور ما در حال توسعه است و در حوزه کابل های معمولی رقابت بسیار بالاست، انتظار زیادی در این حوزه نداریم اما کابل های مسی برای همسایگان غربی کشور از جمله سوریه و عراق، داشته ایم هرچند در کشورهایی مثل آفریقا و آمریکای لاتین هم شرایط گرفتن سفارش در این زمینه وجود دارد.

مهندس مساواتی در پایان گفت: امیدواریم بتواینم شرکت شهید قندی یزد و در راس آن جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش به اقصی نقاط جهان بشناسانیم و گامی بلند در مسیر تعالی، پیشرفت و توسعه تجاری برداریم.


not found

not found