Ar
En
Ru
ورود

هفتاد و هفتمین نشست اندیشکده صفا به میزبانی کارخانجات تولیدی شهید قندی برگزار شد

08:13 1403/03/27

هفتاد و هفتمین نشست اندیشکده صفای استان یزد به میزبانی کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد با هدف بررسی مسائل و چالش‌های اقتصادی استان و ایران با توجه و تأکید بر شعار سال ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسن بلندیان، مدیر عامل اندیشکده صفای استان یزد با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تجارب موفق مدیران استانی در حوزه صنعت، فناوری و اقتصاد گفت: « این نشست به این منظور برگزار شد که جوانان و اعضای اندیشکده با تجارب مدیریتی و چشم‌انداز آینده این صنعت در استان آشنا شوند».

وی افزود: «توجه به کادرسازی و توجه مدیران به الگوهای موفق مدیریتی از اهداف اندیشکده صفا است».

در ادامه محمدجواد عسکری، مدیر عامل کارخانجات تولیدی شهید قندی با اشاره به چالش‌های مدیریتی در حوزه اقتصاد فقدان ممیزی مدیران را از مهم‌ترین عوامل عدم تصمیم‌گیری درست در حوزه اقتصاد دانست و گفت: «بزرگ‌ترین مشکل مدیریتی در کشور این است که مدیری به جایگاهی منصوب می‌شود و بدون ممیزی مدیریت به مشاغل دیگری گمارده می‌شود بدون این که کارنامه وی مورد ارزیابی قرار گیرد».

وی افزود: «شهید قندی نیز پس از این که به بخش خصوصی واگذار شد دچار بحران گردید به نحوی که برخی از دارایی‌های این مجموعه تولیدی که روزی در خاورمیانه حرف‌های زیادی برای گفتن داشت فروخته شد تا از منابع حاصل از فروش آن‌ها حقوق کارکنان پرداخت شود».

عسکری بیان داشت: « در اوایلی که بنده به عنوان مدیر عامل وارد این مجموعه شدم گفته می‌شد تا خرداد ۱۴۰۰ این مجموعه تعطیل خواهد شد اما در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان قرارداد تولید از سوی این شرکت منعقد شده که تا پایان سال می‌تواند افزایش یابد».

وی در ادامه سیاسی شدن صنعت و تولید را یکی از عوامل بازدارنده رشد اقتصادی و صنعتی کشور دانست و اظهار داشت: «دخالت مدیران دولتی در امر صنعت زیان‌های بزرگی را به این حوزه وارد کرده که اقتصاد کشور را نیز دستخوش تأثیر قرار داده است. جابجایی مدیران صنعتی به دلایل سیاسی بزرگ‌ترین جلوه این دخالت‌ها است».

مدیر عامل کارخانجات تولیدی شهید قندی تصریح کرد: «اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین بیانات مقام معظم رهبری به این معنی است که اگر صنعتی خصوصی شد یا به بخش خصوصی واگذار گردید اجازه داده شود تا خودش برای مجموعه‌اش تصمیم بگیرد و سیاست تعریف کند. فقدان همین امر در صنعت موجب بروز چالش‌های متعددی برای اقتصاد و صنعت کشور گردیده است».

وی در ادامه به اهمیت توجه و نگهداشت منابع انسانی اشاره کرد و گفت: «بزرگ‌ترین سرمایه کشورها نیروی انسانی کارآمد و وفادار هستند که در زمان غیاب مدیر نیز بتوانند بهترین عملکرد خودش را داشته باشد».

وی تصریح کرد: «یک نیروی متخصص و مجرب که نظام برای تربیت آن ۲۵ سال یا بیشتر هزینه داده نباید به راحتی از دست برود و در همین راستا باید به آموزش و پرورش نیز توجه جدی شود زیرا مسئولان آینده کشور از میان همین دانش‌آموزان خواهند بود».

عسکری همگرایی و هم‌افزایی تلاش‌های صنایع استان یزد را بسیار مهم و دارای اثرات قابل‌توجهی دانست که می‌تواند به اندازه بخش اعظمی از بودجه کشور ارزش تولید کند.

در ادامه این نشست محمدحسین فنایی رییس هیئت مدیره اندیشکده صفای استان یزد با اشاره به اهمیت تحول‌گرایی و توسعه در امر صنعت، مدیر عامل کارخانجات شهید قندی را دارای روحیه تحول‌خواهانه دانست که تأثیرات آن در بهبود وضعیت این مجموعه تولیدی مشاهده می‌شود.

وی موفقیت‌های مجموعه کارخانجات شهید قندی را ناشی از همت٫ تلاش و بهره‌گیری از خرد فنی و خبرگانی و اعتقاد مدیرعامل فعلی دانست.

سید علی اکبر کلانتر رئیس هیئت‌مدیره خانه صمت یزد نیز در ادامه این نشست گفت: «معضل عمومی صنعت و اقتصاد کشور چالش مدیران و کارگزاران است و در کنار آن فقدان آموزش حکمرانی که در فقدان مهارت و تجربه برخی از افرادی که مناصب را اشغال می‌کنند دیده می‌شود”.

محمدرضا رضایی‌نژاد مدیر عامل گروه پیشگامان کویر نیز با اشاره به اهمیت نقش مردم در اقتصاد و صنعت به ارائه توضیحاتی پیرامون مدل‌های مختلف تأمین مالی و انواع تعاونی‌ها پرداخت و واقع‌گرایی را در صنعت و اقتصاد ضروری دانست.

در ادامه این نشست همچنین امیرحسین عسکری پژوهشگر حوزه اقتصاد سیاسی بین‌الملل در اندیشکده صفا به ارائه توضیحاتی پیرامون تحولات منطقه و جهان با تأکید بر مقوله کریدورهای ترانزیتی و تأثیر آن‌ها بر صنعت و اقتصاد ایران پرداخت.

در این نشست همچنین محمدجواد عسکری با تصویب هیئت مدیره اندیشکده به عضویت افتخاری اندیشکده صفای استان یزد درآمد.

بحث و تبادل‌نظر اعضای اندیشکده پیرامون مباحث مطرح و مدل‌های مشارکت مردمی از بخش‌های دیگر این نشست بود.




not found

not found

not found

not found

not found

not found


https://www.safathinktank.ir/