Ar
En
Ru
ورود

مدیرعامل کارخانجات تولیدی شهید قندی( بکام) در نشست خبری: سهامداران بکام صبر کنند/ 80 درصد از بودجه٤٨٦ميلياردي تحقق یافته است/ افزایش فروش بيش از١٠٠ درصدي بکام

08:40 1399/12/27


محمد جواد عسگری باقرآبادی، مدیرعامل  کارخانجات تولیدی شهید قندی در نشست خبری که در سالن کنفرانس «شرکت سرمایه گذاری صنایع ومعادن ایران» برگزار شد، گفت: بیش از 80 درصد از بودجه 486 میلیارد تومانی بکام تا کنون محقق شده است.
وی افزود: در مجموعه شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی بر متنوع سازی بازارهای هدف کار شد. یکی از شرکت های طرف قرارداد بکام، مخابرات ایران بوده که برگشت پول از این شرکت بیش از 14 ماه طول می کشید.
 برای حفظ درآمد بر اضافه کردن بازارهدف تلاش شد و علاوه بر شرکت مخابرات با شرکت های مختلفی ارتباط برقرار شد و این برقراری ارتباطات خود به خود فروش شرکت را بیش از پیش خواهد نموند.
 همچنین در راستای پیشرفت بیشتر با بهره گیری از فروش‌های مویرگی و نمایندگان خوب امیدواریم درآمدی که لایق سهامداران گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی است محقق شود.


افزایش فروش بيش از١٠٠ درصدي بکام


مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی افزود: فروش سال 99نسبت به 98 بالغ بر100 درصد افزایش یافته و سود خالص نیز نسبت به سال قبل70 درصد رشد داشته است.
وی در ارتباط با بودجه سال آینده گفت: برای سال 1400 ضمن اینکه بودجه 510 میلیاردی برای شرکت کارخانجات شهید قندی در نظر گرفته شده، جهت سایر شرکت های زیر مجموعه نیز برنامه ریزی‌هایی انجام شده است.
شرکت پلیمر ایساتیس قندی ابرکوه (زیر مجموعه شهید قندی) در راه بورس
عسگری با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای بکام گفت: برای پنل خورشیدی و شرکت پلیمر ایساتیس قندی ابرکوه برنامه ریزی انجام شده و به دنبال این هستیم که پذیرش این شرکت به عنوان زیر مجموعه شرکت بکام را در بورس اخذ کنیم.
افزایش سرمایه اولیه این شرکت انجام شده به شکلی که آمادگی حضور برای عرضه اولیه دارد اما با توجه به شرایط کنونی بورس، سهام شرکت پلیمری در شرایطی عرضه خواهد شد که منافع سهامدار و شرکت بکام حفظ شود.
محصولات جدید شرکت شهید قندی
وی افزود: مجموعه بکام علاوه بر تولید انواع کابل‌ جهت بازارهای هدف کنونی، محصولات جدیدی از جمله کابلهای ACSR(قابل استفاده در شبکه های برق) مخصوصا در کشور عراق توانسته است در مجموعه پلیمری ابرکوه سیم کابل ساختمانی نیز تولید نمایید.
مدیرعامل گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی با بیان اینکه اصلاح ساختار خوبی در شرکت انجام شده، گفت: بدهی معوقه بانک ها در حال حاضر سامان یافته است. جذب و اعطای نمایندگی برای توسعه بازار هدف انجام شده و همچنین جهت تامین مواد اولیه شرکت پلیمری از طریق بورس اقدام و سهمیه ی لازم اخذ گردیده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه هدف امانتداری سهام مردم بوده و در این راستا امروز هدف افزایش ارزش سهام است در تولید مواد اولیه تمام تلاش انجام شده و در عملکرد شرکت از محل تولید، سود و در آمد نیز شرکت سود ده شده، به شکلی که آینده سهام بکام مثبت است. سهامداران این شرکت گوش به شایعات ساختگی ندهند و با صبر به زودی و به طور قطع شاهد رشد سهام خود باشند.
وی افزود:‌ بر اساس گزارش استخراج شده از صورتهای مالی سال ۹۹ ، میزان فروش و نرخ سود آوری شرکت کارخانجات شهید قندی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
مدیرعامل گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی موضوع تامین به موقع مواد اولیه و توسعه بازارهای هدف و افزایش صادرات را از محورهای اصلی فعالیت عنوان کرد و گفت در آینده نزدیک شاهد اقدامات بنیادی در این حوزه خواهیم بود.
وی در ادامه با اشاره به تنظیم برنامه بلند مدت در زمینه اصلاحات بنیادی جهت اصلاح اهداف، سیاست ها و فرآیندها گفت: با پیگیری انجام شده و پس از جلسات و بحث و مطالعه، مقرر گردید در راستای توسعه هم افزایی و افزایش سود آوری شرکتهای تابعه و با هدف استقلال شخصیت های حقوقی تابعه، اصلاح ساختار شرکتی و چارت سازمانی با مطالعه دقیق فرآیند ها در دستور کار قرارگیرد و انشالله به زودی شاهد تحول در گروه خواهیم بود.
مدیرعامل گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی به هدف گذاری جهت انعقاد قراردادهای جدید داخلی و خارجی به عنوان یکی از اقدامات اساسی این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به تحولات اقتصادی اخیر و افزایش سطح عمومی قیمت ها به خصوص مواد اولیه مورد استفاده کارخانه، همکاران ما در واحد های تولید، بازرگانی و مالی نسبت به مطالعه مجدد قیمت ها و بهای تمام شده، بر اساس استانداردهای هزینه یابی اقدام نموده اند که تا کنون نتایج موثری مبنی بر افزایش سهم محصولات در بازار و رقابتی نمودن محصولات را در پی داشته است.
عسگری بیان کرد: رویکرد فعلی، تسریع در تعیین تکلیف همراه با دفاع از حقوق قانونی شرکت در پرونده های مطروحه می باشد که در همین زمینه تیم حقوقی به صورت مجدانه پیگیرخواهد بود. همچنین در راستای افزایش کیفیت و شفافیت اطلاعات مالی، اقلام سنواتی در دست بررسی می باشد و چنانچه مصالحه صورت نپذیرد، از طریق طرح موضوع حقوقی پیگیری خواهد شد.
عسگری همچنین اجرای پروژه های توسعه ای از طریق تبدیل دارایی های غیر مولد و افزایش نرخ بازده دارایی های را از برنامه های آتی شرکت دانست.


فروش 211 میلیارد تومانی بکام
طاهر ابراهیم زاده، عضو هیئت مدیره گروه کارخانجات شهید قندی در ادامه گفت:هیچ بدهی به تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی و اشخاص ندارد و تنها بدهی بانکی از دوره های قبل وجود دارد که امسال بیش از 42 میلیارد تومان از آن تسویه شد.
وی افزود: فروش شرکت بکام در سال 98 برابر با 211 میلیارد تومان بوده و همچنین میزان سود آن 30 میلیارد تومان بوده محاسبه گردیده،‌ در سال 99 فروش 264 میلیارد تومانی در بکام پیش بینی شده بود که 9 میلیارد و 300 میلیون تومان سود پیش بینی شده بود.
وی افزود: تیم مدیریتی جدید از ابتدای مرداد ماه 99 بعد از حضور در بکام و ظرفیت شناسی، توسعه بازار را برای سال 99 در دستور کار قرارداده و با تغییر بودجه به 486 میلیارد تومان، سود 46میلیارد تومانی برای بکام را محقق کرده است. در سهام بکام 424 میلیارد تومان پیش بینی فروش پوشش داده شد و سودی بالاتر از میزان پیش بینی که ( 46 میلیارد تومان بود) برابر با 53 میلیارد تومان تحقق یافته. سال آینده نیز تحقق فروش 510 میلیارد تومانی پیش بینی می گردد.


not found


not found


not found