Ar
En
Ru
ورود

شهید قندی ، همگام با نیاز های کشور

08:09 1402/07/30

تاریخچه

شرکت کابل شهید قندی در سال 1363 با هدف تولید کابل های نوری و مسی مورد نیاز شرکت مخابرات ایران تاسیس شد. نخستین محصول این شرکت در بدو راه اندازی، کابل نوری بود، یک سال بعد در زمینه تولید کابلهای مسی مخابرات فعالیت خود را ادامه داد و در سال های بعد سالن های بیشتری به تولید کابل اختصاص یافت. با بکارگیری کابلهای نوری شرکت شهید قندی، مشکلات عدیده درارتباطات تلفنی کشور بطور کامل برطرف شد. شرکت کابل شهید قندی تا سال 1384 تحت پوشش شرکت مخابرات، و دولتی بود اما از این سال براساس اصل 44 قانون اساسی، شرکت از حالت دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد. با واگذاری شرکت به توسعه معادن کشور، شرکت کابل شهید قندی موفق شد سبد محصولات خود را توسعه دهد و جایگاه بسیار مناسبی در منطقه پیدا کرد.

این شرکت هم اکنون با 360 نیروی انسانی، علاوه بر باشگاه و تیم ورزشی، دارای چهار زیرمجموعه تولیدی بشرح ذیل است و از آن با نام شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد یاد می شود.

1. پلیمر ایساتیس ابرکوه قندی

2. ایساتیس ارتباطات قندی

3. شبکه سازان کیهان

4. هدایت نور و برق خورشیدی

تولیدات شرکت شهید قندی تاکنون از میلیاردها دلار خروج ارز جلوگیری کرده است. با توجه به بی همتا بودن در تنوع و کیفیت محصولات این شرکت، مصاحبه ای با مدیرتولید کارخانه شهید قندی ترتیب دادیم.



همگام با نیاز کشور

مهندس برومند، در توصیف شرکت شهید قندی در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار این شرکت گفت: پس از بی نیازی کشور در زمینه کابلهای مخابراتی، جهان با تغییر تکنولوژی بروز شد و استفاده از کابل های مسی به دلیل گرانی و حجم زیاد به حداقل رسید. وی ادامه داد: با کنار گذاشتن کابل های مسی، کابلهای نوری روی کار آمد و با توجه به اینکه برای تولید کابل مسی سرمایه گذاری کلانی در شرکت انجام شده بود، شرکت تصمیم گرفت وارد چرخه تولید سیم و کابلهای برق، شبکه و دیتا شود که خوشبختانه در این زمینه هم موفق بود و خود را همگام با نیاز کشور و حتی نیاز خارج از کشور نمود.


بی همتا در کیفییت

مدیر کارخانه شهید قندی گفت: از آغاز تاسیس، تولیدات شرکت شهید قندی از نظر تنوع و کیفیت سرآمد کشور و خاورمیانه بوده است و از نقطه نظر مشتریان، نام کارخانه شهید قندی با کیفیت بالای محصولات گره خورده است. مهندس برومند تصریح کرد: بی رقیب بودن محصولات را مرهون زحمات مدیریت و پرسنل سخت کوش شرکت هستیم.


 تضمین کیفیت

مدیر کارخانه شهید قندی درخصوص تضمین کیفیت محصولات این شرکت گفت: ما جزو برندهای نخست محصولاتمان هستیم و در این راستا دارای استاندارد ملی از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی می باشیم، همچنین در سطح بین المللی کلیه استانداردها را داریم و در زمینه مشتری مداری موفق به اخذ درجه ممتاز شده ایم.


رقبا

به گفته ی مهندس برومند سالها شرکت شهید قندی در خاور میانه هیچ رقیبی نداشت تا اخیراً در کشورهای عربستان، عمان و هند شرکتهایی تاسیس شد که به عنوان رقبای ما مطرح شدند.


تکنولوژی بروز

مدیر کارخانه شهید قندی گفت: اگرچه طی سالها همچنان از نظر تکنولوژی، رتبه بندی های عالی خود را حفظ کرده ایم اما بروزرسانی ماشین آلات را متوقف نکرده ایم و با اضافه نمودن ماشین های جدید، سعی در بالا بردن راندمان کار داریم.


مشتری های پر و پا قرص

مهندس برومند به خبرنگار شرکت شهید قندی گفت: در حال حاضر شرکت مخابرات ایران، صنایع دفاع، شرکت راه آهن، شرکتهای نفت و گاز، و وزارت نیرو جزومشتری های همیشگی و پر و پا قرص ما هستند. وی همچنین افزود: با اینکه به دلیل معوقات زیاد و بدحسابی شرکت مخابرات، از قراردادهای سفارش خود کاسته ایم، اما باز هم بیش از 50 درصد نیاز کابل شرکت مخابرات ایران را شرکت کابل شهید قندی تامین می نماید.


چالش های دست و پاگیر

مدیر کارخانه شهید قندی در باره چالش های داخلی توضیح داد: ما در بیشتر مناقصات شرکت مخابرات برنده می شویم اما این مشتری دائمی به دلیل کمبود نقدینگی توان انجام تعهدات خود را ندارد و معوقات زیادی دارد. وی ادامه داد متاسفانه مشتریان دولتی اغلب به دلیل کمبود نقدینگی مشتریان خوش حسابی نیستند که از جمله چالش های ما محسوب می شود. مهندس برومند درخصوص چالش های خارجی هم گفت: در رقابتهای خارجی به دلیل تحریمها، مواد اولیه را با مشکلات بیشتر، قیمت بالاتر و زمان دیرتر بدست می آوریم که قدرت رقابت ما با رقبای منطقه را پایین می آورد.  


not found


توسعه کشور با کابل های شهید قندی

مدیر کوشا و با سابقه ی شرکت شهید قندی گفت: ما بطور مدام در چالش تولیدات جدید، افزایش سبد محصولات، و طراحی و ساخت و خرید ماشین آلات جدید هستیم تا سبد تولیدات ما متنوع تر شود و در پی آن حضور پرنگ تری در بازارهای غیرمخابراتی همچون کابل های برق، کابل های شبکه، کابل های مربوط به پرژه ی اف تی تی اچ (fiber to the home)، پیدا کنیم. مهندس برومند ادامه داد: در پروژه fiber to the home فیبرنوری تا درب منازل مشترکان انتقال می یابد، هم اکنون در سایر کشورهای دنیا از جمله چین، ژاپن، و کره جنوبی حدود 60 تا 70 درصد کابل نوری برای منازل، ادارات، سازمانها و مجتمع های تجاری اجرا شده است. وی افزود: ایران نیز در زمینه فیبر نوری در حال فعالیت است و شهید قندی جزو نخستین تولید کنندگان ملزومات این پروژه عظیم است. به گفته ی وی اجرای طرح فیبر نوری سبب توسعه کشور و شرکت شهید قندی تواماً خواهد شد.


صادرات روز افزون

مدیر کارخانه شهید قندی درخصوص صادرات گفت: تولیدات ما به کشورهای عراق و سوریه صادر می شود، با کشور افغانستان نیز گفتگوها قطعی شده و براین اساس قرار است علاوه بر اجرای پروژه در آن کشور، کابل های تولیدی شهید قندی را به این کشور صادر کنیم. وی افزود: همچنین صادرات زیرمجموعه های شهید قندی به کشورهای فدراسیون روسیه و ترکیه در حال انجام است.


ارزآوری، رکن اصلی

مهندس برومند تصریح کرد: صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیریت شرکت در تلاش است شمار قراردادهای رسمی را افزایش دهد. وی افزود: تنها در سه ماهه نخست سال جاری ارزش صادرات کابل های شهید قندی نزدیک به 5 میلیون دلار رسید که این روزند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.


تحقق شعار سال

مدیر کارخانه شهید قندی در خصوص تحقق شعار سال با اشاره به اینکه مدیریت جدید شفاف عمل می کند و در نیمه نخست سال افزایش صد در صدی تولید داشته ایم، گفت: در بخش اول شعار سال که افزایش تولید و مربوط به فعالیت ماست، موفق عمل کرده ایم.


سخنی با سهامداران

مهندس برومند در آخر خطاب به سهامداران نماد بکام گفت: براساس سیاست های ترسیم شده، رشد و تعالی و بهبود شرکت شهید قندی و زیرمجموعه های آن هدف گرفته شده است، علاوه بر این با توجه به زمین چندین هزار میلیاردی، این شرکت یکی از متمول ترین شرکتهای بورسی است. مدیر تولید شرکت هشید قندی ، به سهامداران توصیه کرد نگران نباشند و به عملکرد شرکت و گزارشهای آن توجه کنند. وی همچنین افزود: شرکت توسعه معادن به عنوان سهامدارعمده نماد بکام حمایت های بسیاری از شرکت شهید قندی کرده است که در افزایش تولید موثر بوده است.


not found