Ar
En
Ru
ورود

رشد 600 درصدی تولید در ایساتیس ارتباطات قندی

08:53 1402/07/08

در پی رشد 600 درصدی تولید در شرکت ایساتیس ، خبرنگار شرکت کارخانجات شهید قندی با مدیر عامل این شرکت گفتگو کرد. سید کمال عبدللهی منش که دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد در دو رشته مهندسی کامپیوتر، و سیستم سازی و هوشمندسازی کسب کار است گفت: شرکت ایساتیس  به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت کارخانجات شهید قندی یزد از سال 1385 آغاز بکار کرده و عمده فعالیت آن استحصال در صنعت بازیافت و بازگردانی محصولات کابلی، مخابرات، برق و تجهیزات الکترونیک است.



رسالت شرکت ایساتیس

مدیرعامل و نائب رئیس شرکت ایساتیس  در تشریح فعالیتهای این شرکت گفت: از آنجا که شرکت مخابرات با توسعه تکنولوژی، به سرعت در حال جایگزین نمودن کابل های نوری (فایبراُپتیک) با کابل های مسی است، شرکت ایساتیس با استحصال کابلهای از رده خارج، آلومینیوم، مس و پلی اتیلن آنها را جداسازی می نماید تا دوباره در صنعت مربوط مورد استفاده قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه کابل های برگشتی اتیوپی نیز در چنین چرخه ای قرار گرفته است، افزود: از مس و مفتول آلومینیوم حاصل از کابلهای عودتی استحصال شده ی اتیوپی، در تولید یکی از سفارش های عراق استفاده کردیم؛ همچنین پلی اتیلن حاصل نیز در صنعت پلیمر بازیابی و به چرخه تولید برمیگردد.



هدف، رتبه نخست منطقه در میکرو داکت

به گفته ی مهندس عبداللهی منش آمادگی برای ورود به صنعت میکرو داکت از جمله اقدامات شرکت ایساتیس  است که با توجه به طرح توسعه کابلهای نوری برای کلیه خانه های مسکونی کشور، لزوم برنامه ریزی برای تولید میکروداکت ضروری است. وی توضیح داد: هم اکنون تنها دو شرکت در کشور این محصول را تولید می کنند اما با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل شرکت کارخانجات شهید قندی یزد، ورود به این صنعت با کیفیتی بالاتر از استاندارد در شرکت ایساتیس  امکانپذیر خواهد بود. مدیر عامل شرکت ایستاتیس از عراق، عمان، امارات و کشورهای حوزه دریای خزر به عنوان بازارهای هدف در میکرو داکت یاد کرد و گفت: در صورت ورود به این صنعت، ایساتیس حرف اول را در منطقه خواهد زد و اَرزآوری خوبی برای شرکت به ارمغان می آرود در سود عملیاتی شرکت شهید قندی تاثیر مستقیم خواهد داشت. 


( میکروداکت را می‌توان به عنوان یک محصول جدید در دنیای شبکه‌های کامپیوتری نام برد، که عمده مصرف آن در انتقال کابل‌های فیبر نوری، استفاده‌های مخابراتی و ارتباطی دوربین‌های مدار بسته و کنترل دستوردهی ترافیکی و انتقال شبکه‌ها می‌باشد. بنا به محلی که از میکروداکت فیبر نوری استفاده می‌شود، می‌توان آن‌ها را بر اساس کانال‌ها، سایز‌ها و رنگ‌ها تقسیم بندی کرد. )


not found


ایساتیس در مدار علم

مدیرعامل شرکت ایساتیس با تاکید بر اینکه اقداماتی که در شرکت صورت می گیرد، با هدف افزایش سود عملیاتی است گفت: سوق دادن بخشی از فعالیت شرکت به سمت مشاوره ی سیستم سازی کسب و کار یکی از این اقدامات است که به این ترتیب هر بخش بصورت مجزا و اتوماتیک فعالیت خواهد کرد. تایب رئیس شرکت ایساتیس ابرکوه تصریح کرد: کلیه عملیات در این شرکت براساس مدیریت دانش و بصورت فرایند محور انجام می شود به این معنی که هر بخش بصورت مجزا فعالیت خود را مستندسازی نموده، سپس انجام و ارائه می نماید. مهندس عبداللهی منش افزود: همچنین در مدیریت جدید، تکنیک ها وابسته به سیستم است نه به افراد نداریم که در این راستا موفق به دریافت استاندارد مستندسازی ایزو 9001 شده ایم. وی توضیح داد: پیشتر با رفتن یک نفر از شرکت به بخشی از کار لطمه وارد می شد اما هم اکنون کلیه تکنیکها مستند سازی شده و در صورت تغییر در منابع انسانی، خللی در امور شرکت بوجود نمی آید.



رشد شگفت انگیز تولید!

نائب رئیس هیات مدیره شرکت ایساتیس گفت: رشد تولید در سه ماه نخست امسال نزدیک به 600 درصد در مقایسه با سه ماهه نخست سال قبل رشد داشته است. مهندس عبداللهی منش تصریح کرد: در بخش فروش نیز در سه ماهه نخست سال 1402 شاهد رشد 200 درصدی در مقایسه با کل سال 1401 هستیم.



ایساتیس، چابک با قدرت مانور بالا

مدیرعامل شرکت ایساتیس کوچک بودن زیر مجموعه های شرکت کارخانجات شهید قندی را از جمله نقاط قوت این شرکتها برشمرد و تاکید کرد به دلیل کوچک بودن، قدرت مانور ما در بازار بیشتراست از سویی سودآوری ما بطور مستقیم در سودآوری شرکت شهید قندی تاثیر می گذارد. این مدیر موفق ابراز امیدواری کرد در صورت چابک سازی بیشتر، سودآوری نیز هر سال رو به بهبود خواهد بود.


not found


تهاتر راهکار برون رفت از بدحسابی مشتریان

مهندس عبدللهی منش تصریح کرد: بازیافت کابلهای مخابراتی و برق افق کوتاه مدت شرکت ایساتیس است که در این راستا قراردادی هم با شرکت توانیر منعقد کرده ایم. وی همچنین با تشکر از مدیریت کارآمد شرکت کارخانجات شهید قندی گفت: در راستای چابک سازی شرکت ایساتیس، نمایندگی فروش محصولات به این شرکت اعطا شده است که با این استراتژی هر زمان مشتریان شرکت شهید قندی در قبال پرداخت پول خلف وعده و بدحسابی نمایند، ما وارد عمل می شویم و با تهاتر کابلهای خارج از رده، از زیان ناشی از تاخیر تسویه حساب، جلوگیری می کنیم که این امر نه تنها بحران بدحسابی مشتریان را پشت سر می گذارد بلکه سودآوری هم دارد.



بورس کالا، چالش ایساتیس

عبداللهی منش در پاسخ به سوال خبرنگار شهید قندی درخصوص چالش هایی که ایساتیس با آنها روبروست گفت: چابک نبودن ایساتیس برای تغییر استراتژی و راهبرد بسیار مهم است و افزود: خرید مواد اولیه از بورس کالا و تغییرات مکرر قیمتها در سودهای عملیاتی تاثیر منفی می گذارد که در حال یافتن راهکارهای مناسب این چالش هستیم.



سخنی با سهامداران

این مدیرعامل توانای زیر مجموعه شرکت کارخانجات شهید قندی یزد با تصریح اینکه خود نیز سهامدار بکام است گفت: در نیمه نخست امسال قیمت نماد بکام در مدت کوتاه رشد چشمگیری کرد، این بدان معناست که این سهم ظرفیت رشد دارد و برای رشد آن برنامه ریزی شده است. وی افزود: درحال حاضر با ثبات مدیریت و برنامه ریزی دقیق برای چابک سازی و پیاده سازی دانش فنی، قدم به قدم به اهداف اصلی نزدیک می شویم که بطور قطع در اعتبار و قیمت نماد شرکت کارخانجات شهید قندی، بکام تاثیرگذار خواهد بود.



کلام آخر:

عبداللهی منش در آخر گفت: امیدواریم در ارائه ایده و طرح همچون دانشمند و در اجرای آن همچون سرباز عمل کنیم.