Ar
En
Ru
ورود

دکتر پورصالح: سال جدید قطعا سودده خواهیم بود

08:44 1403/02/04

دکتر پور صالح در این مصاحبه ضمن ابراز خرسندی از عملکرد سال گذشته شرکت برق آقتابی هدایت نور نور گفت: خوشبختانه در سال 1402 فعالیتها و دستاوردهای خوبی داشتیم. مدیر عامل این شرکت توضیح داد: با خرید دستگاه مهم استیرینگر، که در زمینه مونتاژ سلول های خورشیدی کار می کند و از نظر تکنولوژی بروز است، خط تولید پنل خورشیدی در تابستان سال 1402 راه اندازی شد و محصولات جدید این شرکت وارد بازار شد. وی افزود: علاوه بر تولید پنل های خورشیدی، سفارش اجرای چند پروژه در سال گذشته داشتیم که نه تنها نتیجه بسیار خوبی داشت بلکه 7 پروژه دیگر بدنبال داشت و به دلیل کیفیت بالای اجرای پروژه ها، موفق شدیم جزو پیمانکاران معتمد شرکت توزیع برق قرار گیریم . دکتر پورصالح درخصوص طرح نیروگاه های حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی گفت: نمونه این طرح در یزد اجرا شد و مورد تایید و استقبال مراجع ذیصلاح قرار گرفت، بر اساس این طرح، اجرای نیروگاه های 5 کیلو وات خانگی در 400 واحد مسکونی مدد جویان در منطقه بهاباد به این شرکت پیشنهاد شد که مبلغ اجرای این طرح در سال گذشته 128 میلیون تومان به ازای هر منزل مسکونی بود اما علیرغم اینکه ما نگاه بنگاه داری به این طرح نداشته و بدنبال سود مضاعف نیستیم، با این حال ادامه این طرح با نرخ های پیشین در سال جدید به دلیل تغییر نرخ ارز، نیازبازنگری دارد.

مدیرعامل شرکت برق آقتابی هدایت نور با اشاره به آفتاب خیزی استان یزد و استانهای مجاور گفت: بسیاری از ساکنین این استان ها و برخی شهرها و حتی روستاهای کشور خواستار احداث نیروگاه خورشیدی هستند که در این راستا تاکنون تعدادی پروژه اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

دکتر پورصالح دیگر اقدامات در جهت درآمدزایی و توسعه شرکت برق آقتابی هدایت نور را اینگونه توضیح داد: در سال گذشته تولید پنل های ریز وات سفارشی در محدوه 50 تا 450 وات بود اما پنل های سال آینده 570 واتی خواهد بود که با استفاده از تکنولوژی topcon، از جمله جدیدترین تکنولوژی های ساخت پنل خورشیدی استفاده خواهد شد.

این مدیر توانا درخصوص طرح های پیش رو در سال 1403 هم گفت: با توجه به سابقه سا گذشته این شرکت در اجرای پروژه ساخت نیروگاه خورشیدی با شهرداری یزد، مسئولین محترم شهرداری بر ادامه همکاری با این شرکت و گسترش نیروگاه‌های خورشیدی در فضای متعلق به شهرداری به ویژه مجموعه اکو پارک تاکید داشتن، همچنین مقدمات اجرای چند طرح بزرگ نیروگاه خورشیدی برای صنایع در دست اقدام است.

وی عضویت شرکت برق آقتابی هدایت نور در انجمن ساتکا (انجمن سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی های تجدید پذیر) را از دیگر دستاوردها در سال گذشته برشمرد و توضیح داد: این انجمن بسیار معتبر است و اعضای مهمی دارد و در واقع براساس تحقیق و تفحص درخصوص مناطقی که نیاز به مزرعه خورشیدی دارند، به نوعی عهده دار فرهنگسازی و بازاریابی برای این صنعت است که این امر برای مجموعه ما مفید است. به گفته‌ی مهندس پور صالح حضور فعال در نمایشگاه ها از جمله نمایشگاه و سمینار اینداست سولار یزد، نمایشگاه بین المللی تلکام تهران، سیزدهمین نمایشگاه تخصصی و بین المللی انرژیهای تجدید پذیر و بهروری ایران، و نمایشگاه صنعت برق یزد از دیگر فعالیت های ما برای جلب مشتری در سال گذشته بود که در کلیه نمایشگاه ها بازخورد خوبی گرفتیم و با استقبال بسیار زیاد مشتریان جدید و مردم روبروشد.

دکتر پورصالح در باره دیگر برنامه های سال جاری به تولید انبوه کابل dc سولار که در نیروگاه های خورشیدی جهت اتصال پنل های خورشیدی کاربرد دارد با مشارکت شرکت شهید قندی، تولید سازه یا استراکچر که به عنوان پایه نگهدارنده پنل خورشیدی مورد استفاد قرار می گیرد و سود قابل قبولی بهمراه دارد، اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت برق آقتابی هدایت نور یزد همچنین به عزم جدی برای اخذ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش اینورترهای خورشیدی اشاره کرد و گفت: ما در پروژه های خود نیاز به اینورتر داریم تا امکان تبدیل برق dc تولیدی پنل های خورشیدی، به برق ac شهری میسر شود که با اخذ نمایندگی فروش از یکی از شرکت ها معتبر در کشور چین می توانیم علاوه بر واردات این نوع اینورتر با ارائه خدمات پس از فروش درآمدزایی نمائیم؛ همچنین تامین دیگر ملزومات نیروگاه خورشیدی را در برنامه امسال خود داریم تا سبد تولید شرکت برق آقتابی هدایت نور برای اجرای پروژه ها کامل شود.


not found

دکتر پورصالح مهمترین چالش شرکت برق آفتابی هدایت نور را جهش های ناگهانی نرخ دلار ذکر کرد و گفت: این شرکت سالیان طولانی در رکود و زیان ده بوده در سال 1402 عملاً فعال شده و به سود آوری رسیده که این اتفاق مبارک را مرهون حمایت های بی دریغ مدیر عامل و هیئت مدیره کارخانجات شهید قندی و تلاش بی وقفه پرسنل شرکت است؛ این در حالی است که سال گذشته ما با بحران کاهش شدید قیمت جهانی پنل های خورشیدی مواجه شدیم با اینحال زیانده نبودیم هرچند سود قابل انتظارمان محقق نشد. وی درخصوص افت جهانی پنل های خورشیدی هم گفت: کشور چین 90 درصد پنل های خورشیدی جهان را تامین می نماید و حتی تولید بسیاری از شرکتهای آمریکایی و اروپایی را پوشش می دهد اما در سال گذشته بدلیل تغییر قوانین گمرگی و معافیت های مالیاتی تولیدکنندگان در چین اتفاقات اروپا و تخلیه انبار تولید کنندگان از مدلهای تولیدی و قدیمی پنل خورشیدی و همچنین به دلیل ظهور مدلهای جدید و رکود اقتصادی شاهد کاهش قیمت شدید بودیم البته در ماه های اخیر قیمت ها ثابت و یا رو به رشد است و بنظر می رسد قیمت جهانی پنل های خورشیدی در سال 1403 رو صعودی باشد و شاهد افت شدید قیمت نباشیم.

دکتر پورصالح با این نوید که برای سال 1403 برنامه های خوبی داریم گفت: در چند مناقصه شرکت کرده ایم از جمله یک مناقصه 40 مگاوات در زیرمجموعه های هلدینگ توسعه معادن و فلزات، یک مناقصه 10 مگا واتی شرکتهای معتبر تولیدی و چند مناقصه دیگر که با برنده شدن و عملیاتی شدن هر یک از این مناقصات سود خوبی نصیب شرکت خواهد شد؛ همچنین امسال برنامه ریزی نمودیم دستکم 400 واحد مسکونی را به برق خورشیدی مجهز نمایم و خط تولید پکیج روشنایی خورشیدی راه اندازی نمایم. مدیرعامل شرکت برق آفتابی هدایت نور از نصب حداقل 200 کیلووات پمپ خورشیدی و احداث نیروگاه خورشیدی برای مزارع کشاورزی توان بالا به عنوان دیگر برنامه های شرکت اشاره کرد و گفت: پیگیری احداث شهرک خورشیدی در استان یزد از دیگر برنامه های این شرکت می باشد.

دکتر پور صالح همچنین گفت: ارتقاء گواهی صلاحیت پیمانکاری شرکت در دستور کار است و تاکید کرد: گسترش صلاحیت پیمانکاری در زمینه نیروگاه های خورشیدی مستلزم ارتقائ صلاحیت پیمانکاری و گواهی ایمنی و آموزش پرسنل است. این مدیر کوشا و موفق زیر مجموعه های شرکت کارخانجات شهید قندی یزد در پایان با اشاره به راه اندازی و حضور مجدد و پرنگ این شرکت در صنعت خورشیدی کشور در سال گذشته، تصریح کرد: سال 1403 سال بسیار خوب و پر سودی برای شرکت برق آفتابی هدایت نور خواهد بود.


not found