Ar
En
Ru
ورود

حضور شرکت شهید قندی در IRAN EXPORT 2024 26 تا 29 دی ماه 1402 – چابهار

10:10 1402/10/25


با حضور شرکت شهید قندی، نخستین رویداد بین‌المللی توانمندی های صادراتی ایران به پاکستان با عنوان IRAN EXPORT 2024 از۲۶ تا ۲۹ دی ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار واقع در خیابان ریگی برگزار می شود.
در این نمایشگاه اختصاصی، تجار و نمایندگان شرکت های بازرگانی ضمن گفتگو با هیات های بازرگانی کشور پاکستان، فرصت‌ها و میزان درآمدهای حاصله خود و منطقه آزاد چابهار از محل صادرات به همسایه ایران، پاکستان را به عنوان سرزمین فرصت ها بررسی وارزیابی می نمایند. گذشته از پیشرفت شاخص های اصلی اقتصاد کشور 250 میلیون نفری پاکستان از جمله تولید ناخالص داخلی، تولید خالص ملی، افزایش ذخایر ارزی، ارز پایدار، درآمد سرانه این کشور با رشد بی سابقه از ۱۶۲۹ دلار عبور کرده و این روند رو به افزایش است.
در این نمایشگاه اختصاصی هیات های بازرگانی پاکستان و هیات های تجاری سایر کشورهای همسایه با صادرگنندگان برتر ایرانی گفتگو خواهند کرد. برگزاری جلسات BBو تمرکز شرکت کنندگان بر پتانسیل بسیار بالای محصولات داخلی و صنایع صادراتی ایران از دیگر برنامه های این نمایشگاه است. نمایش تازه‌ترین دستاوردهای ایران در حوزه فناوری صنایع مختلف، معرفی و ارائه تولیدات شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی، صدور دستاوردهای فنی، امکان دسترسی به شبکه بین المللی و گسترده متشکل از بازرگانان و فعالین صنعت پاکستان نیز از برنامه های نمایشگاه ایران اکسپوی 2024 چابهار است.
 لازم به ذکر است 71 درصد صادرات ایران به مقصد 5 کشور جهان صورت می گیرد که یکی از این پنج کشور، پاکستان است. میزان تبادل کالاهای غیر نفتی میان ایران و پاکستان در سال گذشته به بیش از چهار میلیون و ۲۸۵ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال 1400 از نظر ارزش 48 درصد و از نظر وزن ۳۰ درصد رشد داشته است. همچنین صادرات ایران به پاکستان در سه ماه نخست امسال نیز به ۹۶۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۳۸ میلیون دلار رسید که با رشد ۵۷ درصدی همراه بوده است. "سیم و کابل"، مشتقات نفتی، گاز مایع، محصولات پتروشیمی، انواع روغن صنعتی و روغن موتور، میوه و تره بار، صیفی و سبزی، مصالح ساختمانی، محصولات فولادی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، کود، قیر، حلال‌ها و مواد شیمیایی شوینده‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی محصولات پلاستیکی، لوله و شیلنگ، لاستیک و تیوپ خودرو و موتورسیکلت، پوست دباغی شده، کاغذ، دستمال کاغذی، نخ و پارچه، فرش و موکت، پوشاک و کفش، شیشه و آئینه، یخچال، اجاق گاز، گاو صندوق، کولر، لوازم آشپزخانه، لوستر و.... از اقلام مهم صادراتی به پاکستان هستند.
پژوهشگران سازمان ملل در زمینه حمل و نقل بین المللی اعلام کرده اند حدود نیمی از حمل ونقل جهان، میان خاور دور با سایر نقاط جهان انجام می‌شود. از مجموع سه كريدور حمل و نقل جهانی که کارشناسان سازمان ملل برای این امر پیش بینی کرده اند دو کریدور از ایران می‌گذرد که چابهار جنوبی ترین نقطه کریدور شرقی - غربی جهان است. بنا به نظر کارشناسان، بندر بین المللی چابهار محل تلاقی دو کریدور ترانزیتی مهم جهان به نام‌های شمال - جنوب و شرق - غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت‌های محور شرق کشور درهمسایگی پاکستان است.
کارشناسان واحد بازرگانی شرکت شهید قندی در ساعات کار این نمایشگاه اختصاصی(15 الی 22) آماده مذاکره با هیات های تجاری پاکستان و دیگر کشور ها هستند.