Ar
En
Ru
ورود

تبدیل بکامح به بکام

19:56 1402/07/07

با اتمام مهلت پذیره نوسی حق تقدم سهام شرکت شهید قندی (بکامح) در روز سه شنبه چهارم مهرماه 1402 سهامداران این شرکت در انتظار تبدیل حق تقدمهای پذیره نویسی شده به سهم اصلی هستند ، این موضوع بهانه ای شد تا مصاحبه ای با کارشناس بورس شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد داشته باشیم.


محسن حضرتی در مصاحبه با خبرنگار شرکت شهید قندی یزد در خصوص چرخه ی تبدیل حق تقدم به سهم گفت : شرکت میبایست حداکثر طی مدت سی روز پس از اتمام مهلت پذیره نویسی ، گزارشی از پذیره نویسی حق تقدم ها ، مستندات و مدارک مربوط از جمله تاییدیه ی حسابرسی مبنی بر مطالبات قابل تبدیل به حساب سرمایه ، همچنین تاییدیه ی بانکی واریز آورده ی نقدی و طرح اعلامیه ی پذیره نویسی به منظور عرضه ی عمومی حق قدم های استفاده نشده به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه نماید . حضرتی با تاکید بر اینکه کلیه ی امور مربوط به چرخه ی حق تقدم به سهم با جدیت در حال انجام است ، گفت : پس از تایید طرح اعلامیه پذیره نویسی توسط سازمان بورس و اداره ی ثبت شرکت ها در همان روز اعلامیه ی پذیره نویسی عمومی چاپ و از طریق سامانه کدال به اطلاع عموم خواهد رسید .


کارشناس بورس شرکت شهید قندی در پاسخ به این سوال که تکلیف حق تقدم سهامدارانی که حق تقدم را از قبل در پرتفوی خود داشته و یا آن را در مهلت پذیره نویسی خریداری کرده اند اما اقدامی برای پولی در سامانه ذینفعان یا به حساب شرکت واریز نکرده اند چیست ؟ گفت : این سهامداران باید منتظر حراج حق تقدم های باقی مانده بمانند و پس از حراج و تاییدیه حسابرس ، وجه خالص متعلق به هر حق تقدم استفاده نشده از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی تسویه و وجوه آن به حساب سجامی این گروه از سهامداران واریز می شود .


مسئول سهام شهرکت شهید قندی با اشاره به اینکه هلدینگ ومعادن 75.32 درصد سهام این شرکت را داراست گفت : سهامداران بکام شکیبا باشند چراکه این سهم ، سهامی بنیادی است و چشم انداز امیوار کننده ای دارد . حضرتی همچنین تاکید کرد : با مدیریت صحیح و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در بازاریابی ، تولید و فروش سود شهید قندی و شرکت های زیرمجموعه ی آن رو به افزایش است بنابراین انتظار داریم شاهد تغییرات چشمگیری در وضعیت شرکت و به تبع آن افزایش ارزش سهام شرکت باشیم .