Ar
En
Ru
ورود

برق آفتابی به خانه های یزد می رود

14:53 1402/12/20

طرح واگذاری شرایطی پنل های خورشیدی شرکت هدایت نور پس از توزیع میان مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، هم اکنون با همکاری این شرکت و بانک مهر برای عموم مردم بویژه استان یزد اجرا می شود.

دکتر پورصالح در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار شرکت شهید قندی در این خصوص توضیح داد: در این طرح طی قراردادی با بانک مهر، تسهیلات خرید پنل خورشیدی به متقاضیان پرداخت می شود تا همزمان با بازپرداخت تسهیلات، از برق تولید شده‌ی پنل نصب شده درآمدزایی نمایند.

مدیرعامل شرکت هدایت نور گفت: پیشتر این طرح برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اجرا می شد اما با همکاری بانک مهر برای عموم نیز اجرا می شود که مرحله نخست اجرای آن در استان یزد است. وی افزود: در این طرح متقاضی درخواست خود را به شرکت هدایت نور اعلام می دارد سپس ما او را برای تکمیل پرونده تسهیلات 130 میلیون تومانی با اقساط 5 ساله به بانک مهر معرفی می نمائیم؛ همچنین متقاضی می تواند نیمی از هزینه مورد نیاز یعنی 65 میلیون تومان را بصورت نقد پرداخت نماید و نیمی دیگر را بصورت تسهیلات از بانک مهر دریافت نماید.

دکتر پورصالح درخصوص روند نصب پنل خورشیدی متقاضیان گفت: یک ماه پس از واریز تسهیلات از سوی بانک مهر به حساب شرکت مجری، برای نصب تجهیزات از جمله پنل خورشیدی و اینورتر اقدام، کنتور مربوط نصب و به وزارت نیرو متصل می شود. دکتر پورصالح توضیح داد: هم اکنون هر واحد برق آفتابی که به متقاضیان واگذار می شود، 5 کیلو وات (5000 وات) برق تولید می نماید که کنتور توسط مامورین وزارت نیرو هر ماه خوانده می شود و متقاضی برق تولیدی را برای 20 سال با قیمتی بیشتر از برق مصرفی کنونی به وزارت نیرو می فروشد. به گفته‌ی وی برای برای یک نیروگاه 5 کیلووات حدود 50 متر مربع پشت بام آفتابگیر نیاز است و پنل‌های خورشیدی قابل واگذاری به شهروندان ماهانه بین 2 میلیون و 500 هزار تومان تا 2 میلیون و 800 هزار تومان درآمدزایی دارد و هر سال این مبلغ افزایش می یابد.



not found